Оздоровчі системи та їх роль у зміцненні здоров’я
Оздоровчими системами називають системи теоретичних знань та практичних методів, що забезпечують збереження здоров’я й формування здорового способу життя. Такі системи існували ще в стародавніх цивілізаціях і стали частиною людської культури. Існує багато оздоровчих систем.Оздоровчі системи включають:
• фізичні вправи й комплекси гімнастичних вправ;
• правила раціонального харчування;
• морально-етичні переконання;
• психологічні практики;
• різні види єдиноборств та масаж;
• різні види та методи загартовування.
Оздоровчі системи доводять, що здоров’я завжди буде надійним супутником людини, якщо вона розумно використовуватиме сили організму. Організм людини — система, що саморегулюється й самовідновлюється, і головну роль у ній відіграє свідомість людини.Саме свідомість допоможе вам уникнути переїдання, гіподинамії, стресових ситуацій, відмовитися від наркотиків, алкоголю, тютюну, правильно складати режим своєї праці й відпочинку.
Існують традиційні й сучасні оздоровчі системи. Традиційні системи налічують багато століть і навіть тисячоліть.
Оздоровчі системи можна поділити на науково обґрунтовані й народні. Перші з’явилися внаслідок застосування теоретичних наукових знань, а другі сформувалися в процесі народної практики.
Обрати для себе оздоровчу систему непросто. Багато залежить від вашого виховання, родини, у якій виросли, культури, до якої належите, ваших фізіологічних і психологічних особливостей. Обираючи оздоровчу систему, слід обов’язково порадитися з лікарем, обізнаним зі станом вашого здоров’я, і врахувати, що різні оздоровчі системи можуть по-різному вплинути на здоров’я тієї чи іншої людини. До того ж, аби правильно опанувати котрусь із оздоровчих систем, часто потрібен учитель, який навчатиме особисто вас.
На жаль, не всі оздоровчі системи добре продумані. Деякі з них ґрунтуються лише на одному оздоровчому методі. Тому, перш ніж щось обрати, ознайомтеся бодай із кількома оздоровчими системами.
Існує велика кількість оздоровчих систем, але їх об’єднують деякі спільні складові, наприклад, правильний режим праці й відпочинку; щоденна рухова активність; повноцінний нічний сон; раціональне харчування; відмова від шкідливих звичок; загартування водою, повітрям і сонцем; оптимізм і вміння опановувати власні емоції; уміння протидіяти стресам, розслаблятися й повноцінно відпочивати; уміння бути корисним суспільству; наявність моральних принципів та ідеалів.
Система фізичного виховання, як одна з оздоровчих систем Виникнення і розвиток систем фізичного виховання визначаються потребами суспільства та окремих осіб і зумовлюються рівнем розвитку матеріального виробництва, соціальними уявленнями про цілі, завдання, засоби і методи фізичного виховання.
У процесі розвитку суспільства, накопичення практичного досвіду і наукових знань у різних галузях, зокрема й у галузі фізичної підготовки людини до життєдіяльності, складаються дві взаємопов’язані системи заходів, спрямовані на розв’язання питань про фізичне виховання: система фізичних вправ і методів їх застосування, спрямована на зміну в потрібному напрямі фізичних можливостей людини, і система організаційних заходів, що визначають та регламентують розвиток фізичного виховання в суспільстві.
Соціальна система фізичного виховання — взаємопов’язані установи й організації, що здійснюють та контролюють фізичне виховання, а також засоби, методи і способи організації, нормативні основи, цілі й принципи здійснення фізичного виховання в країні.
В основі системи фізичного виховання як педагогічного процесу, спрямованого на зміну в потрібному напрямі фізичних можливостей людини, — використання біологічного явища вправляння як властивості точної, конкретної, морфологічної, функціональної та психологічної адаптації людини до виду і характеру діяльності, що повторюється (фізична, розумова).
Педагогічна система — система фізичних вправ, методів їх застосування і форм занять, спрямована на зміну фізичних можливостей людини в потрібному напрямі.
Соціальна система фізичного виховання забезпечує функціонування педагогічної системи. Соціальна система зумовлює розробку й організацію таких ланок, що перебувають в ієрархічній залежності:
• нормативно-законодавчої бази;
• програмної;
• ресурсної;
• організаційно-управлінської.
Така залежність дає змогу об’єднати їх у загальну структуру системи фізичного виховання, оскільки досягнення мети фізичного виховання конкретної людини або групи людей (школярів, студентів) визначається соціально-економічними умовами суспільства, програмно-нормативними й організаційними основами побудови обов’язкового процесу фізичного виховання в навчальному закладі, а також доступністю фізкультурних занять популярними видами рухової активності у вільний час.
Узагальнене поняття «система фізичного виховання» — сукупність соціальних і педагогічних підсистем, функціонування яких засноване на загальних закономірностях та спрямоване на досягнення мети фізичного виховання.
Немає коментарів:
Дописати коментар